نحوه تعریف واقعی هماتوری و فیزیولوژی ادرار خون
نوشته شده توسط : Andy

نحوه تعریف واقعی هماتوری و فیزیولوژی ادرار خون

آیا خون ادرار باید نفریت باشد؟ من در معاینه فیزیکی من + + خون منفرد ادرار یافتم، اما احساس ناراحتی نکردم. دکتر من را با نفریت حاد تشخیص داد. من یک هفته از پنی سیلین گرفتم، سپس برای بررسی ادرار، هنوز هم برای خون غیرقانونی + + (غیر قاعدگی)، دکتر اجازه داد من کلیه B، سونوگرافی، موضع دوگانه کلیوی، مانند نرمال، دو طرفه نیز دیده نمی شود گسترش می توانم از متخصص بپرسم، من واقعا نفریت دارم؟ چرا خون ادرار همیشه مثبت است؟
بسیاری از افراد درک مبهمی از خون مخفی ادرار دارند، اغلب فکر می کنند که ادرار برای خون مثبت است، ظاهر هماچوری است. در واقع، ادرار به جای گلبولهای قرمز مثبت برای آزمایش خون هموگلوبین کاغذ و میوگلوبین مثبت است.
ادرار حاوی گلبولهای قرمز بیشتری است که به عنوان هماچوری شناخته می شود. در ادرار طبیعی، هیچ سلول قرمز خون یا حتی مقدار کمی از گلبول های قرمز وجود ندارد (هر لنز با بزرگنمایی بزرگ 0 ~ 2). پس از ورزش شدید، کار فیزیکی سنگین و یا مدت طولانی، ادرار می تواند یک رگه از گلبول های قرمز ظاهر شود، این وضعیت طبیعی است و هیچ اهمیت بالینی ندارد. با این حال، اگر ادرار اغلب به نظر می رسد بیشتر گلبول قرمز نشان دهنده اختلالات است، که باید از نزدیک مورد بررسی قرار گیرد. معیارهای تشخیصی برای هماچوری عبارتند از:
① ادرار تازه صبحگاهی بدون رسوب، معاینه مستقیم اسمیر، هر 2 تا 3 سانتیمتر بزرگنمایی گلبول قرمز 1.
② معاینه میکروسکوپ رسوب ادرار، هر گلبول قرمز با قدرت بالا 3؛ یا از Niu Baohua برای شمارش سلول های قرمز خون 8،000 / میلی لیتر یا میزان دفع ادرار قرنیه خون 100،000 / hour استفاده کنید.
③ 12 ساعت شمارش گلبول قرمز خون ادرار (آدیس تعداد)> 500،000.
اگر وزن مخصوص ادرار بسیار کم باشد، ادرار قلیایی است یا نمونه ادرار بیش از حد طول می کشد، سپس گلبول های قرمز ادرار تخریب می شود، اگرچه هماچوری وجود دارد و رسوبات ادرار نیز می توانند سلول های قرمز را تشخیص دهند. شایع ترین علت هماچوری بیماری بیماری ادراری است که بیشتر در بیماری های گلومرولی، فک و عفونت و تومور مشاهده می شود.
ادرار حاوی هموگلوبین آزاد است که ادرار هموگلوبین نامیده می شود. پلاسما طبیعی حاوی مقدار کمی از هموگلوبین آزاد و پیوند پیچیدهای اتصال دهنده پروتئین به دلیل وزن مولکولی آن بزرگ است، نه از فیلتراسیون غشایی فیلتراسیون طبیعی گلومرول، بنابراین ادرار معمولی هموگلوبین ظاهر نمی شود. همولیز سریع، تعداد زیادی از گلبول های قرمز تخریب می شود، تخریب گلبول های قرمز خون آزاد هموگلوبین را آزاد می کند، زمانی که هموگلوبین آزاد از ترکیبی از توانایی پیوند پروتئینی دانه ها، و نه با ترکیب هموگلوبین آزاد از کلیه، و وقوع ادرار هموگلوبین. در آزمایش ادرار خون مخفی وجود داشت، اما در میکروسکوپ هیچ گلبول قرمز یافت نشد. هنگامی که جدی است، ادرار کارامل است. علل ادرار هموگلوبین شامل دستگاه ادراری همولیز، انفارکتوس کلیه و همولیس داخلی است. دو مورد اول، به طور عمده در همولیز بالینی، بسیار نادر هستند.
ادرار حاوی تعداد زیادی از میوگلوبین، ادرار میوگلوبین است. میوگلبین ناشی از علل مختلف تخریب بافت ماهیچه ای (دژنراسیون، التهاب، ضربات گسترده و اختلالات متابولیکی) است که منجر به مقدار زیادی از میوگلوبین می شود که از ادرار خارج می شود. وزن مولکولی میوگلوبین کوچک است و می تواند توسط غشای فیلتراسیون گلومرولی فیلتر شود. بنابراین روش تشخیص هماچوری، بررسی میکروسکوپی است. روش شیمیایی خشک ادرار برای آزمایش خون مخفی از نوار تست مثبت منعکس کننده ادرار هموگلوبین و ادرار میوگلوبین و نه هماچوری است. از آنجایی که توجه داشته باشید آزمون خون مخفی نیز به اسید آسکوربیک حساس است، بنابراین نباید نگران نباشید مقدار کمی خون مخفی در ادرار وجود دارد.
بنابراین، اهمیت بالینی آزمایش خون مخفی ادرار (OCCULTBLOODINURINE؛ OB) عمدتا برای شناسایی ادرار هموگلوبین است و مثبت آن به معنای نفریت نیست. به طور کلی، واکنش انتقال خون، بیماری واژینال کبدی، ادرار هموگلوبین پراکسیسمیال، مالاریا، سوختگی های گسترده و برخی از داروها یا سموم ناشی از التهاب و سایر موارد خونریزی غیر ادراری ادرار می تواند مثبت باشد. انواع مختلف آنمی خون همولیتیک ممکن است ادرار هموگلوبین را نشان دهد. علاوه بر این، بیماران مبتلا به اسهال هموگلوبین خواب پراکسیسمال و بیماران مبتلا به ادرار هموگلوبین آلرژیک دارای دوره شروع مثبت هستند.
با توجه به این دیدگاه، بیماران باید درمان مناسب را در صورت داشتن هموتروری انجام دهند، زیرا تاخیر در درمان شرایط آنها را بدتر می کند. اگر می خواهید اطلاعات دقیقتری کسب کنید یا سوالاتی داشته باشید، لطفا به ما در زیر مراجعه کنید:
پست الکترونیکی: kidney-support@hotmail.com
Whatsapp / Viber / Wechat: +8618633865632
گروه درمان کلیه:
https://chat.whatsapp.com/8Hc7uQQFjFMJf8JGjHjQ17





:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 تير 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: